söndag, november 6

Utmattad

Har ganska dåligt samvete att jag inte uppdaterat bloggen på flera dagar. Men allt har verkligen gått i ett sen jag fick jobb. Jobbet går fint. Det är mycket att lära, men det är kul och jag lär mig massvis varje dag. Kollegorna är jätte härliga. Arbetstempot är lugnare än hos PAUL och varje dag är arbetstiderna de samma. Aldrig mer behöver jag börja 06:00, eller sluta 22:00. Varje dag jobbar jag mellan 9:30 och 18:30, med undantag torsdagar då vi slutar 19:00, och söndagar då vi endast har öppet mellan 11 och 17. Angående helgerna har vi ledigt en helg i månaden var, och ibland antingen lördag eller söndag, vilket passar mig utmärkt.

För ett tag sedan, under sommaren, bestämde jag mig för att inte skriva något alls om jobb i min blogg. Mest för att jag inte trivdes så det skulle bara bli massa negativt babbel och tjat. Nu är situationen annorlunda, jag trivs och är glad men jag vill ändå inte att jobbet ska ta över bloggen.

Jag är verkligen helt slut. Hjärnan är trött och kroppen värker. Just nu håller jag på att komma in i en rutin. Tycker det är jätte härligt att ha samma arbetstider varje dag. Om några veckor när min kropp har vant sig med alla nya omställningar ska jag ta fram min filofax och planera vilka dagar jag ska gå till ishallen och vilka dagar det blir simning. Ska ta tag i träningen igen på riktigt och om det finns bestämda dagar för det blir det lättare gjort, i alla fall för mig. Nu blir det kvällsmat och mys framför tv:n med min David.

1 kommentar:

  1. Känns som du håller på att få balans i ditt liv!!
    Tänk vad ett jobb kan göra!
    Kram mamma

    SvaraRadera