lördag, oktober 25

som jag hade dig förut


Här är två bilder på mig - Anna Rebecca Engtorp.
Den till vänster är från i mitten av februari i år.
Så mycket har hänt sedan dess.
Den till höger är bara några dagar gammal.
Jag sitter här och tänker, tänker och tänker.
Det är något jag gör alldeles för mycket.
Alldeles för mycket för mitt eget bästa.
Jag tänker på det gångna året.
Allt som hänt, allt som inte hänt.
Men mest av allt tänker jag på Dig.
Under en lång tid har du varit en fast punkt i min vardag.
Men nu finns du helt plötsligt inte vid min sida längre.
Du finns i mitt liv, men inte där jag är van att ha dig.
Så mycket vi har gått igenom tillsammans.
Tårar och skratt. Vi har alltid funnits där för varandra.
Det behöver ju inte ändras bara för att vi lever
våra liv på två helt olika orter. Eller hur?
Du är det bästa som någonsin hänt mig och
en del av mitt hjärta kommer alltid att tillhöra Dig.

Nu blev jag helt plötsligt väldigt personlig. Självklart är jag alltid personlig när jag skriver här och allt är taget direkt ur hjärtat. Men så här personlig har jag aldrig varit. You know what they say - there's a first for everything. Jag kände att jag behövde få det ur mig och vad är en blogg till för om inte tankar?

Rubriken är tagen från låten med samma namn - Som jag hade dig förut med Lars Winnerbäck & Melissa Horn. Delar av låten beskriver situationen som är nu väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar