tisdag, oktober 21

Saker man inte kan föreställa sig

Igår hade jag en intressant diskussion med min vän Anna. Det började med att vi pratade om mensvärk och övergick sedan i hur det känns att föda barn. Vi kom båda fram till att vi kommer att vara otroligt nervösa dagarna innan vi ska föda. Jag vet redan nu att jag kommer att gå min stackars make på nerverna. Dock kommer det ju att dröja att tag innan det är dags för mig att föda barn. Men jag tyckte att det ändå var en intressant diskussion att ha. Man måste ju på något sätt förbereda sig på det som komma skall, och varför inte diskutera det med en kär vän?

Denna dagen har varit en lagom bra dag. Inte dålig, men samtidigt inte den bästa dagen i mitt liv heller. Jag har hjälpt Maria med matte, träffat Jenny som åker till England imorn och är borta i nästan tre veckor och gått en kyrkogårdsvandring på KU. Det var mysigt, trotts att vissa gör mig mörkrädd! :O Innan KU gick jag och Jenny till stan för att träffa hennes mamma. Där kom Jenny fram till att man inte ska sätta mig och hennes mamma i samma rum. Det kommer aldrig att sluta bra. Men kul har vi. Jenny misstänkte att vi gick på lustgas. Oops!

På torsdagkväll kommer Eric hem till Åmål och på fredag ska vi till Karlberg för att hälsa på. Han ska hälsa på sina kompisar och jag mina gamla lärare, och kompisar som fortfarande har nöjet att gå där. Till helgen kommer Gustaf till Åmål, på måndag kommer Karro till Åmål och på onsdag i nästa vecka ska jag leka med min barndomsvän Anna. Jag längtar till ALLT! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar