söndag, september 21

Ung konfirmandledare

Helgen spenderade jag på Stora Strand tillsammans med ungdomar och ledare från Karlstad Stift. Det var nämligen konfirmandledarutbildning - Steg 1 och 2. Själv gick jag färdigt utbildningen förra året och var i år med som ledare. Ungdomarna från Hammarö hade ingen församlingsledare med så jag fick frågan av Annci förra veckan om jag kunde rycka in och ta hand om dom. Självklart ställde jag upp. Man säger ju inte nej till Stora Strand.

Vi samlades i fredags eftermiddag/kväll och kom hem tidigt i eftermiddags. Helgen innehöll flera olika pass, innehållande bland annat andakts- och lekmetodik för steg 1 och bibelkunskap och gudstjänst/ledarskap för steg 2. Även om man inte kommer att vara konfa.ledare för resten av sitt liv så är en sådan här utbildning väldigt bra att gå. Man lär sig många bra saker som kan vara bra att tänka på när man kommer in i vuxenvärlden.

Igår kväll hade vi även ett lägerbål vid lägerplatsen. Det var mysigt som vanligt, och mygg äten är jag. Upptäckte även ett misstänkt fästingbett förut. Aj aj. Vid elden hade vi ett program som Bamse förberett och det innehöll diverse ramsor och sånger - som ett lägerbål ska. Som "avslutning" grillade vi korv innan vi gick upp för att ha andakt i kyrkan. Kort och gott kan man säga att helgen var lyckad, även om det kändes lite B att vara där i två nätter när man var där i två veckor i somras. Men Stora Strand är Stora Strand och om två veckor bär det dit igen. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar