tisdag, september 23

Spexkaka

Underbara KU-ungdomar <3.
Tidigare idag var jag en aning negativt inställd till att gå till KU över huvudtaget. Men jag gick dit ändå. Skulle ju möta de nya konfa.ledarna timmen innan så varför gå hem? När jag verkligen inte ville hem. Hamnade i storbråk med en av mina lillebröder förut. Det var inte trevligt. Då ville jag bara fly, långt bort. Tanken på att baka gjorde mig då väldigt frustrerad. Urg. Skrev till och med en lapp till mina föräldrar att jag inte visste när jag kom hem i kväll, om jag nu skulle komma hem.

Som sagt gick jag till ku, och vilken kväll det blev! Tjoho. Det var precis vad jag behövde en dag som denna. En dag som inte annars varit min. Spexkaka, ja det är precis vad det låter som. Man fick välja om man ville baka äpplepaj att bjuda på, eller om man ville bjuda på sig själv i form av spex, med P. Glöm inte det! Så jag, Robin, Karl, Ullastina, Louise, Per, Thomas, Preben och Annci fixade ihop ett riktigt fint och roligt spexprogram - tyckte i alla fall vi själva. Det bestod av ett drama. Ett väldigt lyckat drama om du frågar oss. Att dömma av publikens slående tystnad när själva poängen framfördes kanske det inte var så lyckat i alla fall. Ingen skrattade. Under dramats gång hörde man hela tiden små skratt här och var men när det kom till poängen blev det knäpptyst. Man skulle till och med hört en nål falla. Jag undrar verkligen om ingen fattade, eller om det helt enkelt var tråkigt - trots Thomas felsägning. Vi hade i alla fall kul när vi övade och provade kläder - "Feel free", jag kommer nog aldrig få höra slutet på det.
Gruppen som bakade bjöd på en utomordentlig god äpplepaj. Mums! Tyvärr drog fikat ut på tiden en del så vi hann inte med hela vårt förberedda program. Men några omgångar med Tips från coachen drog vi igenom. Anton, Preben och Thomas, tappra kämpar och riktiga hejare på det alla tre. Men vi glömmer nog aldrig Thomas sakta omvandling till hund. Den sista leken vi hade förberett kommer nästa vecka, eller om två veckor. Yeah! Visste ni förresten att Fanta har en ny slogan? Fanta - feel free!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar