torsdag, augusti 28

Tandläkaren och gospel

Igår ringde dom från Folktandvården och sa vänligt att det var dags för mig att besöka dom för rutin koll. Dom frågade mig om jag kunde komma dit redan idag, jo visst. Jag är arbetslös så varför inte?
Varför blir man alltid nervös när man går till tandläkaren, i alla fall så blir jag det. Men jag har då inget att vara rädd för. Under mina nitton år har jag aldrig haft ett enda hål. Så varför skulle jag få det nu? Självklart gick det fint idag med, endast lite tandsten i underkäken där mina tänder är omlott, men det skrapade dom bort med en gång.

Efter besöket hos tandläkaren gick jag till mormor och morfar. Var längesen jag var hos dom, så jag kände att det var dags att ge dom ett besök. Vi åt mat och spelade Yatzy, en hederlig gammal favorit.

Senare idag är det även terminsstart för gospelkören. Woho! Jag har inte sjungit på alldeles för länge. Så idag är det dags för ändring av det.

1 kommentar: