onsdag, augusti 27

Snart kommer hösten

Augusti är snart slut, det medför att sommaren också snart är slut och att hösten närmar sig. Sommaren 2008 har varit den bästa sommaren i mitt liv, men också den mest hektiska och väldigt omtumlande. Så mycket har hänt de här månaderna, framför allt den senaste.
I sommar har jag jobbat, vart två veckor på läger på underbara Stora Strand och besökt medelhavsländerna Italien och Spanien. Enda negativa har varit att så många har flyttat, Eric till Växjö, Gustaf och John till Göteborg, Karolina till Glimåkra. Bara för att nämna några få.
Men endå ett stort Tack alla ni som gjorde denna sommaren till en sommar jag sent kommer glömma! <3

Hur mycket jag än har älskat denna sommaren är jag glad att tiderna går mot höst. Nu undrar du som läsare säkert hur jag kan tycka något sånt, men jag älskar hösten. Det kom jag fram till förra året. Hösten är mysig, framför allt med sina vackra färger på träden. Jag som älskar att gå promenader med min kamera tycker att den bästa tidpunkten för det är en höstdag.
Många avskyr hösten för att det bara regnar och blåser, min mor är en av dom. Varje höstdag är inte av den kategorin men visst, tänk dig dom där regniga dagarna när vinden yr och man inte kan gå utanför dörren, för då blåser man bort. Är inte dom underbara? Jag finner inget illa med dom. När man vistas utomhus en sådan dag är detinte kul. Men tänk vidare, ett steg längre, när du kommit in, in i värmen. Du har satt på dig dina mysigaste kläder, tagit en varm kopp te eller en varm kopp choklad och satt dig till rätta i soffan. Vad passar bättre än en dag/kväll framför tvn med en trevlig film, eller en bra bok? Själv tycker jag att det låter underbart. Självklart som det stora Sex and the City - fanet jag är har jag också kommit fram till att jag tror att New York är en fantastisk fin höststad. Därför ska jag någongång i mitt liv spendera en höst i "The Big Apple", gärna nästa höst om jag inte läser på universitet/högskola då.
Vädret ute just nu är lite halv grått, halv trist. Precis som hösten som jag älskar så mycket. Förutom att färgerna saknas. Saknas gör också regnet och blåsten. Trots det ska jag ändå sätta i en Beck-film och bara njuta.
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar