måndag, maj 19

Kemi B

Kemi B är verkligen hemskt.
Jag har aldrig tyckt att Kemi är direkt tråkigt, bara det att vi har en lärare som är mer effektivt än ett sömnpiller. Ingen ork till att plugga har jag heller, hur ska detta sluta. Med ett stort fett IG förmodligen. Så nu måste jag pysa härifrån så att det INTE blir ett IG =)

UPPDATERING!
Jag har upptäckt att Gymnasiekemi online är väldigt bra, tyvärr kommer jag på det när det är tre veckor kvar till studenten, dagen innan riksprovet men det känns äntligen som lite av det jag läste hela förra veckan och tidigare idag faktiskt har fastnat! :D Helt plötsligt ser jag inte ett stort IG framför mig, trots att jämviktsreaktioner och pKa och pKb fortfarande är det värsta som finns. Men en sak vet jag, och det är att pKa+pKb=pKw, och vid 25 grader C är pKw=14,00. Alltid något att leva på.
Nu får jag bara inte hoppas på för mycket.

1 kommentar: