torsdag, februari 2

Knoll, kyla och tålamod

Det har varit en fasligt lång dag idag. Det började med att jag vaknade av att klockan ringde redan halv sju, hela 45 minuter tidigare än vanligt. Detta berodde på att vi hade Knoll träning imorse. Otroligt givande, och tjejen från Knoll var jätte bra. Hon bjöd till och med på croissanter och andra bakverk från PAUL, men att mötas av kylan jag möttes av imorse när jag gick utanför dörren var inte kul. Visserligen var det inte -14'C som jag ser att Åmål har just nu, men när det är -3'C här känns det som att det vore -14'C. Detta är för att kylan i England är fuktigt och verkligen kryper sig in under skinnet och biter sig fast i benmärgen. Inte kul alls! Men väl framme på jobbet fick jag en present av min kollega Brian - en Marabou choklad rulle. Hurra!

Resten av dagen gick i ett. Aldrig fick jag tid att andas. Arbetsuppgifterna bara lades upp på hög och till slut kändes det nästan som att jag höll på att drukna så mycket hade jag att göra. Men å andra sidan känns det bra när folk ger mig saker att göra, det tyder på att dom litar på mig att saker blir gjort. Vilket jag också fick bekräftat senare att så är fallet.

Temperaturen fortsätter att sjunka ute, inne brinner värme ljusen och jag är trött. Dags att tänka på refrengen. Nä, nu går jag och lägger mig.

Bilderna kommer härifrån

1 kommentar:

  1. Var bara knarret under fötterna av kall lös nysnö som saknades för dej! Så härligt vinterväder har vi faktiskt! Kan aldrig sägas för mycket- du har hittat din plats på jorden - både jobb-och hjärtmässigt(konstigt ord) !!Håll kvar denna plats.
    Kram mamma

    SvaraRadera