tisdag, december 6

Gårdagens shopping

Igår publicerade jag ett inlägg som jag snabbt tog bort. Trodde faktiskt inte att någon han märka, men min vän Gustaf var snabb att påpeka mitt borttagna inlägg. Jag var liksom inte nöjd med det. Bilden var ful, tråkig och slarvigt tagen. Så här är jag nu igen, med en bättre bild, och ett inlägg som förhoppingsvis kommer att tillfredställa Gustaf. 
Igår begav jag mig på en snabbvisit till Mile End Hospital för en vanlig rutinkoll. Tog gamla hederliga buss 25, som nu är omgjord från dragspelsbuss till dubbeldäckare, till Oxford Circus. Var på jakt efter juklappar till David och Louise, men istället kom jag hem med endast saker till mig själv. Coldplays nya skiva, Birdys debut album och Harry Potter and The Deathly Hallows part 2. 

En annan sak jag letade efter var en skjorta till mig själv. Vi har office-dresscode på jobbet, och jag som redan har massa skjortor behöver egentligen inte en till. Men när alla jag har är blå, förutom en som är vit kände jag att det kanske är bra med en till i en annan färg. Jag gick affär ut och affär in, men jag hittade ingen som jag verkligen ville ha. När jag äntligen fick syn på en riktigt snygg skjorta letade jag upp rätt storlek, kikade runt lite till i affären, men när jag sen kollade på skjortan en sista gång innan jag skulle betala slog det mig - den är blå. Jag behöver inga mer blå skjortor! Detta hände flera gånger, jag hittade en skjorta som var blå, eller alldeles för rosa. Tillslut, när jag nästan gett upp hoppet hittade jag en väldigt ljust rosa/vit randig skjorta på United Colors of BENETTON. Nu kunde jag åka hem med ett leende på läpparna, trotts att jag inga julklappar fann. 

1 kommentar:

  1. Ganska typiskt ! Att man dras till samma stil och färg på kläder, när man shopar! Lycka till med julklappsjakten ! Kram mamma

    SvaraRadera