söndag, oktober 30

Trogna följeslagare


Det senaste har jag läst en hel del bloggar där folk skriver om vad de har i sina väskor. Själv har jag blivit rätt så inspriread av dessa inlägg så jag tänkte att nu är det min tur att visa er vad jag drar runt på dagarna i ända. 

Ibland blir det endast min handväska från Marks & Spencers, vissa dagar är det bara min canvas påse med söta ugglan på som åker med, men mestadels är det båda två. Lite beroende på vart jag ska och hur långt det är. Oberoende på vart jag ska är alltid nycklarna, oystercard, telefon, iPod, den söta lilla "pursen" som funkar som plånbok, minst två pennor och Nivea krämen med. När jag listar upp det såhär låter det som jätte mycket men allt får perfekt plats i min handväska som har många praktiska fack. Med tiden har det också slinkit ner en och annan hårnål/hårlkämma och snodd. Man vet aldrig när de kan komma att behövas.

I canvas påsen har jag alltid med mig min filofax, moleskine block och något att läsa. Ibland är det en Camilla Läckberg deckare eller som nu en tidning. På min förra blogg minns jag att jag skrev ett inklägg om att jag älskar tidningar, men hade inte ritkigt bestämt mig för vilken som var min favorit. Efter många "undersökningar" har jag nu kommit fram till att ELLE är nog den bästa ändå. Den har en perfekt blandning av reportage, mode och skönhets tips. Dessutom är den tjock så man läser inte ut den på någon timma. Kanske att det blir så att jag skickar in en prenumeration på den snart. Läser ni några tidningar, och i så fall vilken är er favorit? Och vad har Du i Din väska? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar