söndag, oktober 30

Dator krasch

Bilden här ovan, utsikten från vår balkong har verkligen ingenting med texten att göra för precis som rubriken säger så har min dator kraschat, tror jag. Den vägrar i alla fall att starta igen. Inte direkt kul om man tänker på alla mina tusentals bilder som jag har på den. Endel har jag bränt ut på skiva eller lagt på Davids externa hårddisk, men allt hann jag tyärr inte rädda. Jag tackar Gud att mina bilder från Sverige fortfarande är kvar i kameran, och på Davids dator!

Trotts en kraschat dator och flera tusen minnen fattigare känner jag mig ändå ganska lugn, känner ingen press att jag måste köpa en ny dator. Jag "lånar" och tar sakta men säkert över Davids gamla dator, som faktiskt en del av mina bilder från tidigare iår ligger på. Jag har redan ändrat inmatningsspråket på tangentbordet så att jag har alla svenska bokstäver, ÅÄÖåäö.

2 kommentarer:

  1. Bara för att datorn inte funkar betyder inte det hårddisken är trasig så då finns ju allt kvar där, bara att du måste få ut det men det går ! =)

    SvaraRadera
  2. what gustaf said!

    SvaraRadera