fredag, juni 6

Sjung om.. NV3 <3




Sjung om studentens lyckliga dag,
låtom oss fröjdas i ungdomens vår!
Än klappar hjärtat med friska slag,
och den ljusnande framtid är vår.
Inga stormar än i våra sinnen bo,
hoppet är vår vän,
vi dess löften tro,
när vi knyta förbund i den lund,
där de härliga lagrarna gro!
där de härliga lagrarna gro!
Hurra!

Att ta studenten är underbart! Så många känslor på en och samma dag. Lycka, sorg och glädje. Och störst av dem är glädjen.
Dagen började klockan 9.00 när vi samlades hemma hos en av de tre Jenny-arna vi hade i klassen, Jenny L. Där åt vi en mycket bedårande champangefrukost som var inhandlad av mig, Gustaf, John och Elin. Runt 12 slaget började vi bege oss till skolan för fotografering. Själva fotograferingen tog ingen längre tid så vi hade en dö period på cirka en och en halv timma innan det var dags för Student dinné. I matsalen bjöds det på kallskuret, potatissallad, smörgås och lite grönt. Där satt vi i ungefär 45 minuter innan det begavs till aulan för rektorstal, stipendieutdelning och musik framfört av både elever som lärare. Retktor Helge drog över en del på tiden så vi hade bara 10 minuter på oss att samlas i klassrummet och få våra betyg innan det var dags för det vi alla väntat på - utspringningen!

Att ta studenten är helt fantastiskt, jag rekommenderar det starkt. Varje gång man kollade på klockan insåg man att det var ytterliggare några minuter närmare. När vi satt i aulan och klockan passerat halv fyra kom de stora fjärilarna i magen och de lämnade mig inte för än jag stod på skolgården omgiven av släckt och vänner.
När vi gick från aulan till klassrummet för att få våra betyg gick man förbi utgångarna och såg delar av det folkhav som väntade. Känslan som sedan var när man stog där ute, sjöng studentsången och väntade på att banden skulle klippas var helt otrolig. Jag finner inga ord. Det är verkligen synd att man bara tar studenten EN gång.

Lastbildfärden genom stan var en historia för sig den med. NV3, vi hade lätt den bästa lastbilen med mest party och bäst musik. "Vi går natur och vi kommer tjäna mest, kommer tjäna mest, kommer tjäna mest". Jag känner fortfarande gunget som var och musiken som spelades. Jag säger som Gustaf, det var nog det roligaste jag gjort i hela mitt liv.

Självklart var det kalas efteråt med massvis med mat och mycket presenter. Tack alla somuppvacktade, det värmer stort att ni ville dela denna glädje med mig. MP is watching me!

Nu när jag sitter här och tänker tillbaka på denna underbara dag kan jag inte låta bli att gråta. Precis som igår i aulan när Markus Holmström, ES1MK, spelade oerhört fint på piano. Då kom den här speciella känslan som bara kan få en att gråta av glädje. Jag tänkte på alla prov jag skrivit, både i aulan och utanför, alla uppgifter och inlämningar. Nu är det slut, vi klarade det och jag kan inte vara lyckligare! <3


3 kommentarer:

  1. Du är så värd att njuta av livet!!! Studenten är det underbaraste man kan göra (förutom bajsa och ha sex)!!! GRATTIS BÄSTA REBECCA!!!

    SvaraRadera
  2. Det var så grymt roligt att ta studenten!

    SvaraRadera