torsdag, januari 12

What dreams are made of

Ända sedan jag var liten, sju år för att vara exakt, har jag haft ett brinnande instresse för inredning, speciellt kök. Det började med att jag klippte ut rum ur min mormors inredningstidningar för att sedan klista in dom i en papperslåda hon gett mig. Jag "byggde" flera hus på detta sätt, och viktigast var alltid köket. Varje rum skulle vara perfekt, men inget fick vara mer perfekt än köket. I ett försök att nu börja blogga lite mer flitigt tänkte jag då och då slänga in lite inrednings inlälgg, och det första handlar ju förstås om kök.

För mig är detta en bild på det näst intill perfekt köket. Det finns några små ändringar jag skulle göra. Det första är att jag skulle inte ha den bortre bänken i en annan blå än resten. Dock gör den blå färgen att det står ut mer och att uppmärksamheten dras dit, men jag skulle ändå göra det hela enfärgat. Sen skulle jag fylla köket med massor av antika burkar, koppar, skålar och hinkar av olika slag. För att få ett inslag av vintage. Det sista, men nästan viktigaste jag skulle ändra är stolarna. Visserligen passar dessa stolarna in perfekt, men eftersom benen på bordet är kurviga skulle jag välja en mer rakare form på benen på stolarna, och en mer rundare rygg. Stolen jag tänker på är CH24 Wishbone Chair, designad av Hans J. Wegner 1949, som en av de första produkterna gjorda speciellt för Carl Hansen & Son. Bild och mer information om det kan ni hitta här. Detta är min absoluta favorit stol, och jag drömmer om den dag jag får råd med att införskaffa den till mitt kök. 

1 kommentar:

  1. Tänk att du redan som liten tjej visste vad du ville bli när du blev stor, helt omedvetet.
    Sånt där härligt kök skulle jag också kunna tänka mej! Hoppas din dröm slår in någon gång!
    Kram mamma

    SvaraRadera