torsdag, januari 26

Sheffield, Yorkshire

Efter en lång dag på jobbet kopplar jag nu av på bästa möjliga sätt - ihop kurrad i soffan under en filt med smörgås och te. På tvn är det konståknings EM från Sheffield. Paren åker sin fri åkning, tyvärr utan Aliona Savchenko och Robin Szolkowy (ovan) som drog sig ur efter morgonens träningspass. Jag har sett flera söta par, tekniskt kunniga men tyvärr inget felfritt program. Många är dock unga och har inte varit par i mer än ett år, då är det inte lätt. Så i många år framöver när dessa par växer kommer vi att få njuta av fin fin konståkning. Måste säga att dessa brittiska kommentatorer är himla torra och tråkiga, upprepar samma meningar om och om ingen. Ge mig Lotta och Roger! Fast jag har läst i svensk media att det sänds på TV4 Sport iår, så jag håller mig nog till BBC2 ändå.

1 kommentar:

  1. På TV4 är det favorit domare som är kommentator! Lite torrt emellanåt,men duktig på att förklara så att även de som inte kan, förstår .
    Kram mamma

    SvaraRadera