söndag, november 27

Första Advent



Gott nytt kyrkoår folk!
Det är verkligen inte lätt att tro att det är första advent idag, när solen lyser, himlen har några få moln och det är 12 C'. Vi har heller inte fått upp en enda juldekoration. Lite skäms jag med att erkänna det, men samtidigt har vi (jag) inte haft tid. Veckorna som ligger framför oss kommer att vara fullspäckade med oilka julmiddagar hit och dit, så vi får se om jag hinner pynta. Jag hoppas verkligen att jag hinner med att få upp i alla fall en liten tomte. Kan ju köpa den på jobbet om inte annat. Men jag vill verkligen ha en gran, bara en liten söt en i ena hörnet i vardagsrummet.

Jul iår kommer att var annorlunda. Detta blir min tredje (!) jul i London. För två år sedan åkte jag hem, förra året kom föräldrar och syskon hit. Jag minns att jag saknade Sverige något så fruktansvärt under december månad att besöket av min familj inte riktigt gjorde min saknad rättvisa. I samband med detta lovade jag mig själv att aldrig mer fira jul någon annanstans än i Sverige. På samma sätt jag firat i 19 år, med mormor, morfar, farfar och ibland Ann-Britt. Iår kommer jag inte åka hem, och min familj kommer inte hit. Det kommer att vara endast jag och David. Trots att jag kommer att sakna mina närmaste något otroligt i år igen är det inte riktigt på samma sätt. Iår är jag inte ensam veckorna fram till jul. Jag kommer att vara med den andra delen av min familj, den nya delen av min familj och jag ser fram emot vår första jul tillsammans där vi skapar våra egna traditioner.

1 kommentar:

  1. Förra året var det snöstorm och i år höststorm!!
    Tur att det finns glögg och pepparkakor att värma sej med.
    Många 1:a adventskramar mamma

    SvaraRadera