fredag, oktober 14

En vecka

En vecka har gått sedan jag bloggade senast. Jag har fortfarande inte glömt bort att bloggen finns. Jag lovar att bli bättre på att blogga. Livet det senaste har bestått av jobb, mysiga stunder med David, men inget mer. Känns knappt som att jag har haft tid att andas.

Vi går alla igenom livet med med- och motgångar. Ibland händer det något som får oss att ändra sättet vi ser på saker och ting. Man får liksom en spark i baken och en röst i huvudet som säger "Nu måste du ta tag i ditt liv". Detta hände mig för ungefär en månad sen. Visst har jag det bra i mitt liv. Jag har en underbar pojkvän, den bästa man kan tänka sig, jag bor i London, mina drömmars stad. Då borde ju allt vara perfekt. Eller?

Trotts att jag har nästan allt jag drömt om var det något som inte stod rätt till. Jag är trött på mitt jobb, trött på att läsa på twitter/facebook att det äntligen är helg, när jag knappt vet vad helg är längre. De senaste två och ett halvt åren har jag sammanlagt haft två lediga helger, om man inte räknar semester och helger jag bett om att få ledigt. För ett år sedan brydde jag mig inte så mycket om när under veckan jag var ledig, men nu när man har någon att dela sitt liv med, som är ledig varje helg tar det emot extra mycket att stiga upp ur sängen och traska till jobbet en lördag morgon.

För att få mitt liv precis så som jag vill ha det, för att vara nöjd var det jobbet som skulle ändras. Mitt jobb är ändå inget jag vill göra för resten av mitt liv, jag har varit där i två år nu, sett hur mentalt tokiga folk kan bli. Man blir lovad saker som tar snigel år att få. Så jag sa upp mig, på riktigt denna gången. På söndag gör jag min sista arbetsdag, men tekniskt sett är jag kvar i företaget i två veckor till då jag har semester. Jag har inte hittat något till 100% än, men jag kan ha något på gång. Det är inte förns i december jag börjar i så fall, men det gör mig ingenting. Då har jag tid till att ladda mina batterier, rensa min hjärna. Bäst av allt är att om jag får jobbet har jag äntligen mina helger tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar